چکیده :
ترجمه ماشینی:
به گفته گیل آنیدجار، خون، تاریخ منحصر به فرد مسیحیت را ترسیم می کند.
بهعنوان مقولهای برای تحلیل تاریخی، خون را میتوان از طریق کاربردهای تحت اللفظی و استعاری آن بهعنوان تعیینکننده، گاه حتی تعریفکننده فرهنگ، سیاست، و اعمال اجتماعی غربی و تجسمهای گسترده آنها در ناسیونالیسم، سرمایهداری و قانون مشاهده کرد.
آنیدجار با درگیر شدن با منابع مختلف، حضور و غیاب، ساختن و بیساختن خون را در فلسفه و پزشکی، حقوق و ادبیات، و اندیشه اقتصادی و سیاسی از یونان باستان تا اسپانیای قرون وسطی، از کتاب مقدس تا شکسپیر و ملویل بررسی میکند.
رواج خون در سازمان اجتماعی، حقوقی و سیاسی غرب مدرن نشان می دهد که ما در عصری سکولار زندگی نمی کنیم که دین بتواند به آن بازگردد.
خون که از مرزهای متعدد می گذرد و احکام خشونت آمیزی را که باید به آنها بپردازیم به آنها القا می کند، تضادهای فرضی بین دین و سیاست، اقتصاد و الهیات، و خویشاوندی و نژاد را از بین می برد.
این نشان می دهد که آنچه ما مدرن می پنداریم در واقع با مسیحیت آغشته است.
بلاد شدیداً استدلال می کند که مسیحیت باید فراتر از مرزهای دین بازنگری شود.
blood, according to gil anidjar, maps the singular history of christianity.
as a category for historical analysis, blood can be seen through its literal and metaphorical uses as determining, sometimes even defining western culture, politics, and social practices and their wide-ranging incarnations in nationalism, capitalism, and law.
engaging with a variety of sources, anidjar explores the presence and the absence, the making and unmaking of blood in philosophy and medicine, law and literature, and economic and political thought from ancient greece to medieval spain, from the bible to shakespeare and melville.
the prevalence of blood in the social, juridical, and political organization of the modern west signals that we do not live in a secular age into which religion could return.
flowing across multiple boundaries, infusing them with violent precepts that we must address, blood undoes the presumed oppositions between religion and politics, economy and theology, and kinship and race.
it demonstrates that what we think of as modern is in fact imbued with christianity.
christianity, blood fiercely argues, must be reconsidered beyond the boundaries of religion alone.
منبع اصلی :
http://libgen.rs/book/index.php?md5=61851E65CA7AC5C4C46E00D1643A5859
فروست:
Religion, Culture, and Public Life
یادداشت :
آدرس دیگر: http://libgen.rs/book/index.php?md5=CECAE7D8F4E19EF590845CD838D869C4
توضیحات فیزیکی اثر :
462 صفحه
فهرست مندرجات:
Table of contents :
......Page 6
Preface: Why I Am Such a Good Christian
......Page 8
Acknowledgments
......Page 16
Introduction: Red Mythology
......Page 22
The Force of Blood......Page 34
The Forgetting of Blood......Page 48
Part One. The Vampire State
......Page 52
1. Nation (Jesus' Kin)
......Page 55
Blood: A Useful Category of Historical Analysis......Page 61
Flesh and Bone......Page 65
Flesh and Blood......Page 70
The Eucharistic Matrix......Page 74
Expecting The Spanish Inquisition......Page 79
1449......Page 88
A Worm with a View......Page 100
Hemo Politicus......Page 105
How to Do Things with Blood......Page 114
The Hematological Style in American Politics......Page 118
The Bloods of Race (The Black, the Indian)......Page 128
The Vampire State......Page 139
3. Capital (Christians and Money)
......Page 157
Economic Theology......Page 162
The Economic Enemy......Page 169
Intermundia......Page 174
Part Two. Hematologies
......Page 176
4. Odysseus’ Blood
......Page 179
The Binding of Odysseus......Page 182
Bloodlines......Page 188
Cities of Blood......Page 192
Hematopoiesis......Page 201
Coda: We Who Are Greek, Are We Greeks?......Page 211
5. Bleeding and Melancholia
......Page 212
The Spirit of Capitalism......Page 213
Le Cannibale Mélancolique......Page 214
Group Psychology......Page 217
The Future of Christianity......Page 218
Christianity and Its Discontents......Page 221
Vampires ‘r’ Us......Page 222
6. Leviathan and the Blood Pump
......Page 225
Red Tide......Page 235
Practical Cetology (Suffering for Science)......Page 242
Systems of Consanguinity (The Aesthetics of Redness in Moby-Dick)......Page 245
Gospel Hemacetology......Page 251
Conclusion: On the Christian Question (Jesus and Monotheism)
......Page 256
Part I. Freud a Christian (“If Jesus Was a Jew . . .”)......Page 262
Part II. If Freud Was a Christian . . .......Page 266
Part III. Jesus, His People, and Monotheistic Religion......Page 269
A Critique of Christianity......Page 276
Preface: Why I Am Such a Good Christian......Page 280
Introduction: Red Mythology......Page 284
1. Nation (Jesus’ Kin)......Page 298
2. State (The Vampire State)......Page 332
3. Capital (Christians and Money)......Page 367
4. Odysseus’ Blood......Page 381
5. Bleeding and Melancholia......Page 405
6. Leviathan and the Blood Pump......Page 413
Conclusion: On the Christian Question (Jesus and Monotheism)......Page 427
Index
......Page 442